![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Janome Easy Jeans
Undrar om någon har Janome Easy Jeans. Hur fungerar den och vad har du använt den till . jag ska använda den till att sy kapell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag blev rekomenderad att köpa Elna Jeans i stället. Av Janomes egen försäljare. Elna är i grund och botten tillverkad hos Janome. Fick även veta att Janome Jeans var över reklamerad. Elna Jeans hade bätre grejor på sin maskin än Janome jeans ex nålpåträdare Jag köpet en Elna och har bara sytt lite på den, fortfarande är jag nöjd. Priset jag skull ge var detsamma för båda maskinerna. Jag litar på min försäljare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har haft min Janome Easy Jeans i snart 10 år och den har gått som en klocka hela tiden. Det är en maskin som jag är mycket nöjd med och den har verkligen fått jobba hårt under de här åren då jag sytt på den så gott som dagligen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ska Du sy kapell i kapellväv då rekommenderar jag att Du använder en industrimaskin, eller en skomakarmaskin.
De är starkare och slits inte som en vanlig hushållsmaskin vid så här "tunga" jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag lurar också på en sådan här maskin, då de flesta verkar vara rätt nöjda med den, och då den får bra recensioner osv.
Det jag undrar mest är dock: Går det att sy med tjockare sytrådar i den? Eller är man utlämnad åt att försöka sy med typ "björntråd" och liknande? Med tjockare trådar menar jag något år detta håll http://www.rockywoods.com/Hardware-Z.../Sewing-Thread Alltså, sådant man kan sy ryggsäckar, vapenremmar, div. fodral och väskor mm. av - som är tänka att tåla lite hårdare tag. Talas det om att sy båtkapell med denna, så kan det väl inte vara så att den bara klarar av att sy tjocka lager tyg, men med tunn standardtråd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag beställde en Elna Jeans, ska bli spännande. Hade tänkt köpa en industri Symaskin men det är ju helt andra pengar. Skönt också med 5 års garanti
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Lycka till med nya maskinen.....
......hopas du blir riktigt nöjd.
//Wowa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:35.