![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Öljetter till korsett?
Hej, undrar vilken storlek på öljett ni brukar använda när ni gör korsetter. Och vilket band är bäst/starkast?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tycker bäst om öljetter med 5 mm stora hål, jag tycker det blir snyggast och fördelar trycket bra i korsetten.
Jag har testat lite olika snören och tycker att korsettsnörena i bomull är allra bäst. Finns bland annat att köpa på Venacava. Vill man ha ett lite festligare snöre så fungerar satinsnöre bra också. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Forumvärd
|
Jag instämmer med ovan. Korsettsnörena i bomull som Venacava har är min favorit också, just för att det blir enklare att dra åt. Satin har en förmåga att glida lite mer, även om det ger ett mer "uppklätt" intryck.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det ska vara överdelen till en brudklänning. Kan tänka mig det blir finare med satin men får nog prova båda, hur länge dröjer det innan paket kommer från Venacava?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
VCD skickar blixtsnabbt. Rekordet var nog en beställning jag lade på fredagkvällöen och hade godset på tisdagen efter helgen, men räkna ca 1 vecka (5-7 arbetsdagar).
Jag kör 4mm öljetter (med bricka) eftersom jag tycker 5mm blir lite stort, men det är en smaksak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag brukar oxå ha 4mm - tycker att det blir snyggast. Köper dem relativt billigt från stoff o stil.
Är brudklännngen i satin så tycker jag absolut att du sa ha samma i bandet. Det får ju inte se ut som om "du tog nått band som du hade hemma". |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Forumvärd
|
Venacava skickar som sagt supersnabbt. Apropå band, om det är en brudklänning tycker jag absolut att du ska satsa på satin som förstahands val. Titta efter breda band som är lika fina på båda sidorna (finns också på Venacava), de brukar ofta stanna bättre i öljetterna än vad tunna gör. Se dock till att du har ett annat vitt bomullsband eller något som du kan ha som reserv ifall det inte skulle fungera.
Öljetter till korsetter ska alltid vara sådana tvådelade. De som bara har en del blir lätt vassa och riskerar att ha sönder plagget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för all hjälp, idag ska jag lägga min order hos Venacava
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:24.