![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Har fått ett hyfsat erbjudande via Brothershopen på två maskiner samtidigt men det handlar om mycket pengar ändå och jag kan inte bestämma mig...
Är den så bra som jag tror eller vad tycker ni brother-ägare därute? Har några dagar på mig att fundera och behöver lite för och emot-hjälp... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Brother Innov-is 1500 och är väldigt nöjd med min maskin. Mycket bra brodermaskin och så är den helt fantastisk att sy knapphål med. Syr dock inte "vanligt" med den, det har jag andra maskiner till. Men där är ju många fina, roliga sömmar på den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag har en och är riktigt nöjd med den. den syr och broderar bra och är kul att sy på
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för svaren,
Nåt ni som har en har retat er på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kan faktiskt inte komma på nåt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har en brother Innovis 4000 och är jättenöjd med allt, utom frammatningen, men det kan vara ngt som är fel som går lätt att åtgårda, vet ej? Det blir nästan alltid en "trådhärva" i början och jag får dra i tyget för att den ska mata vidare, ngn som har en aning om vad det handlar om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag kan också säga att matningen är lite småusel i börja på min 1200 också, men så syr jag inte längre på den..
Inget trådtrassel för mig, men man kan se t.ex. på dekorsömmarna hur sömmen är "ihoptryckt"den första 2-3 cm sedan blir det jämnt. Kanske petitess men värt att veta. Själv syr jag inte på den för jag har upptäckt att jag hatar att sy på elektronisk maskin och för att den är petig med material o tråd, för att den inte känns robust nog för det.. Men broderandet gör jag ju.. Men nu har den börjat krabba sig lite. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
För er som undrar - nu är den beställd och på väg hem till mig i nästa vecka förhoppningsvis. Var naturligtvis tillfälligt slut i lager bara för att jag haft beslutsångest ett tag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Problem med frammatningen i början har/hade jag oxo. Jag brukar ta en bit papper tex tear easy som blivit över från broderierna. Lägger pappret ca 1 cm utanför o en bit under tyget när jag startar. Då blir det inte trassel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Man kan lösa mycket med "papper", men handen på hjärtat, vill man väl ha en symaskin som klarar sådant utan att man ska ta till med papper?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Skaffar den främst för broderierna, annars får min Husqvarna duga till vanlig raksöm, sicksack har jag nästan slutat med sedan jag skaffade overlocken....
JAG LÄNGTAR, har redan planerat om syrummet för att få plats med alla maskinerna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:42.