![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Varför trasslar min symaskin tråden i början?
Tjena grabbar.
Jag undrar varför min sysmaskin gör ett trådtrassel precis i början när man ska sy vanlig raksöm. Jag äger en bernette 75 kan det vara så att man måste bli galen varje gång man ska sy, är det bara att skicka ut skiten genom fönsteret? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Testa att hålla i trådarna och stäcka dem bakåt då du börjar sy... Vet ingenting om din maskin men det fungerar på min husqarna när den gör trassel av undertråden i början på en raksöm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset ska testa det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kan de inte vara övertråden som e för lösspänd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Prova med att börja sy på en liten spillbit och sträcka bägge trådarna bakåt. Sen är det bara att lägga "ditt" tyg kant mot kant och sy över skarven som blir.
Då sitter trådarna fast i spillbiten och det blir inget trassel på det "fina" tyget. När du sytt klart är det bara att klippa bort spillbiten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Dra ut tråden 10-20cm utanför maskinen.och håll i den när du syr den första biten. det brukar hjälpa eller starta en cm in och backa tillbaka och förtsätt sedan framåt.
Ann-Christin. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:12.