![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vilken nål??
Har precis varit och hämtat ut min första overlock-maskin hos mitt DHL-ombud
![]() Lyckades faktiskt trä den och sy en liten provsöm som blev riktigt bra! Fast jag har ett litet problem. Nålen som satt i gjorde helt förstora hål i mitt jersey-tyg. Jag kan absolut ingenting om storlek på nålar och sånt och jag har förstått att man inte har samma nålar i vanliga maskiner och overlocks, så jag kan ju inte byta till den som sitter i min andra maskin... Så, vad ska jag köpa för typ av nål? Har hittat att det finns overlocknålar att köpa, men finns det stretchnål till overlock också?? Hittar bara att det står overlock, rätt och slätt... Nålen som sitter i är av storlek 90/14. Vad betyder de siffrorna och vad ska jag ha istället? Hoppas på att kunna få lite svar på alla mina nålfrågor ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:27.