Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-10-30, 12:08   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Spoonflower

Hej!

Är det några fler här som trycker egna tyger hos Spoonflower? Jag har äntligen fått ändan ur och beställt en massa "swatches" från dem. Fick dem i veckan och oj vad roligt det var att se ens egna design på pränt!

Jag kan inte länka till själva siten eftersom det förmodligen skulle strida mot forumets regler om försäljning, men prata får man säkert.

Men här kan du hitta mina tyger (Flickrsida, bara galleri utan länk till försäljning eftersom det också strider mot Flickrs regler att sälja)

http://www.flickr.com/photos/funnybu...th/5126266859/

Jag har äntligen fått min första köpare inatt och det kändes så bra! ROLIGT!

Berätta gärna om er!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 12:49   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Oj vilka fina tryck!
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 14:21   #3
gulsippan gulsippan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 4
Urtvättat...

Beställde själv mitt första egen-designade tyg från Spoonflower för någon vecka sedan. Väldigt roligt att kunna beställa egen design, och tyget som levererades såg fint ut... ända tills det varit en gång i tvättmaskinen (40 grader). Färgen blev väldigt urtvättad bara på en tvätt, det som varit rött ser nu mest orange ut. En besvikelse! Är det bara jag som haft "otur" eller hur tycker Ni andra att tygerna blir efter tvätt?
gulsippan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 15:32   #4
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Men vad trist om det är så dålig kvalitet, skandalöst nästan.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 16:01   #5
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Om du har tvättat på det sätt som de skrivit om (ej fosfattvättmedel t.ex.) så ska det bara bli lite blekt i början o sedan inte mer.

De hjälper väldigt gärna människor som får problem. Jag fick problem med dålig tryck en gång (dvs för mkt damm på tyget vid tryckningen så det blev vita fläckar) och de gav mig pengarna tillbaka utan knorr och många ursäkter.

För billigaste tyget:
"Wash on delicate setting, warm or cool using phosphate-free detergent"

Jag tvättade förresten en lapp i torsdags på normal tvättcykel 40 grader med Eldorados billigaste tvättmedel i torsdags och nu jämförde jag och jag tycker att det är helt OK! Det röda är fortfarande klarrött osv.

Så det verkar som att du fått en dålig tygbit eller att du tvättat "fel" på något sätt? (kanske spelar vattenhårdhet någon roll?)

Jag tycker definitvt du ska skriva till dem! De är MYCKET hjälpsamma. Om man bara skriver om det på forum där de inte kan svara så blir det inte avhjälpt, eller hur?
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 20:34   #6
gulsippan gulsippan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2008
Inlägg: 4
Ja, jag ska höra av mig till dem! Tvättade tyget igår så nu var det mest första besvikelsen som bara måste ut... Har, mig veterligen, följt tvättråden (vi har ganska mjukt vatten) med rätt tvättmedel och till och med ett "skonsammare" 40 gradersprogram än det vanliga. Låter positivt att inte alla upplevt samma problem!
gulsippan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-30, 21:44   #7
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Men jag förstår dig ändå, jag skulle också ha skrivit till forum osv när jag blivit mycket besviken. Det har jag gjort här förr och sedan blivit avhjälpt och då fick jag ta tillbaka det jag sagt.

En tanke slog mig, det kanske inte är samma tygtyp vi tvättat? Jag tvättade den billigaste, dvs bomullsväv typ lapptäckstyg. Jag tänkte att det kanske är mer populärt bland vissa svenskar att köpa trikå.

Jag har aldrig testat trikå och jag är ibland fundersam över om det funkar med sådant eftersom risken finns ju att tyget töjs ut och visar "mellanrummen" i vitt. hmm.

Men eftersom din röda blev orange så borde det vara fel på bläcket och inte tyget i sig. Eller kanske de har slarvat med fixeringen? hmm.

Tänk om det funkar bäst med Eldorados skräptvättmedel? Det kanske är därför vissa textilier aldrig riktigt blir rena... (haha, sorry)
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-31, 15:01   #8
GOBLIgobli GOBLIgobli är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 158
Jag har hört att man bör tvätta bomullstrikå i 60 grader för att det fixerar färgen bättre, ffa då nya tyger. Kanske idé att prova på en testlapp.
GOBLIgobli är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons