![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Få fast fodret i klänningen?
Hej!
Jag håller på att sy en ganska enkel klänning utan ärmar, och kan inte riktigt klura ut hur jag ska få ihop klänningen med fodret. Fodret och klänningen är sydda likadana, men klänningen är mycket vidare i kjolen. De lär ju sitta ihop i halsen, armhålen och i ryggen vid dragkedjan, men hur får jag ihop det på ett snyggt sätt? Jag kan ju inte vända på klänningen om jag syr ihop hals och ärmar räta mot räta, så ska jag sy halsen räta mot räta och sen vända så att rätsidan hamnar utåt, och vika in sömsmånen på ärmarna och sy ihop för hand? Hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Den här forumtråden kan kanske hjälpa Dig
http://www.sysidan.se/forum/showthre...t=16695&page=2 Sy inte ihop klänningen och fodret mitt bak, utan sy fast fodret i ärmhål och halsringningen, sedan vänder Du på det genom axlarna Det behövs inga handsömmar |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, om Du inte syr ihop mittbak sömmen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:23.