![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ljuddämpare till symaskin
Jag har min broderimaskin direkt på bordet och det blir resonansljud. Bordet står och småhoppar. Jag behöver något som dämpar ljudet och gör att bordet står stilla.
Vad är bra och billigt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns ganska tjocka filtunderlägg som Du kan ha under maskinen.
Hör med Din symaskins-handlare om de inte har såna, både Janome och Brother har dem. Jag har de till såna till 3 av mina maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har använt tjockt liggunderlag till min. Där kan man också sätta fast knappnålar i. Lycka till med att hitta det som passar för dig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag vet inte om det hjälper, men jag har satt möbeltassar under mina symaskiner, dock för annan användning: jag tycker om att kunna flytta på maskinen snabbt och lätt när man sitter. Några centimeter hit och dit, ungefär. Jag är döv så jag vet inte om det hjälper mot oljud, men kanske.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har använt diskunderlägg, sådana där tunna i skumgummi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag ställde maskinen på ett stor badlaken vikt många gånger och det fungerade ganska bra. Det var akut, en kompis skulle komma och brodera ett ganska stort broderi på min maskin och jag ville sitta och sy på på min lillmaskin på vid samma bord.
Har nu fått tag i en riktig symaskins matta i filt och den dämpar ganska bra. Jag pratade med min symaskins handlare, och hon sa att om man har ett bord som inte är massivt kan det låta från bordet. Nu har jag ett ett massivt träbord. Även filttassar så hon kan dämpa ljudet under benen på bordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ikea har dörrmattor för 5 kr st dom har jag under alla mina maskiner tycker det funkar bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.