![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag vill sticka denna sjal: http://www.ravelry.com/patterns/library/traveling-woman Jag känner mig dock förvirrad av vad allt detta innebär: Yarn weight Fingering / 4 ply (14 wpi) [Information on yarn weights] Needle size US 6 - 4.0 mm Yardage 305 - 325 yards (279 - 297 m) Det sista, innebär det att det bara krävs knappt 300 m garn för att göra hela sjalen? Är inte det lite litet? Och vad betyder det andra? Tacksam för svar, det är första gången jag tänkt använda mig av en ravelry/engelskt mönster och känner mig vilsen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du känner dig osäker på hur grovt/tunnt garnet ska vara kan du ju kolla under 'yarn ideas' och se om du känner igen något. Och det fina med spetssjalar är att man kan använda nästan vilket garn som helst, som inte är för tjockt.
Kikar du på sjalarna som är gjorda ser du att det har gått åt runt 300-420 meter garn, MEN det är inte säkert att alla 420 gått åt eftersom de bara skriver upp hur mycket det var i garnnystanet. 300 meter låter inte så himla litet eftersom det är mycket rätstickat, sen finns det ju ett "recept" på skaparens hemsida om man vill göra sjalen mindre/större så att man får ut rätt mängd garn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fantastiskt!
Tack så mycket, ska bli spännande att se hur det går. Fortsättning följer troligtvis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:51.