Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2010-07-08, 17:26   #1
Lto007 Lto007 är inte uppkopplad

Question Dubbelnålssöm blir konstig

Jag har precis införskaffat en Brother BC-2100 från England och är väldigt nöjd med maskinen.Dock får jag inte helt till det med dubbelnålen.

Jag syr med en overlock för att sedan fålla med raksöm med den vanliga maskinen och har hittills gjort detta med enkel raksöm. Då jag egentligen skulle velat gjort detta med en täcksöm på en coverlock, har jag istället tänkt att sy raksöm med dubbelnål för att få den "samma" looken.

Jag syr i lycra/polyamid (baddräktstyg) och har försökt mig på att sy raksöm med dubbelnål, men får det inte helt till. Raksömmen till vänster blir helt fin, men sömmen till höger blir inte rak och fin som den till vänster. Det ser liksom ut som `´´`ibland, vet inte helt hur jag ska förklara utan en bild. Jag har försökt mig på trådspänningen, men får inte nåt bättre resultat egentligen. Vad gör jag för fel?
Det såg likadant ut när jag sydde med dubbelnål på en Husqvarna Automatic som jag hade innan.

När jag sätter i dubbelnålen så ser det också ut som om nålarna inte hamnar i en rät linje utan den vänstra nålen hamnar lite framför den högra. Stygnen blir alltså inte helt parallella med varandra. Ska det vara så??

Vet varken ut eller in....
Lto007 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:27.