![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
midjemått på muddbyxor stl 74??
Hej alla experter på barnmuddbyxor!
Håller på att sy muddbyxor stl 74 och undrar vad som är rimligt för bredd på mudden? Ska sy överrakningsbyxor och vet inte midjemåttet på babyn.Har mudd med bra stretch...Någon som har någon bra gissning? (Enligt mönstret skuller det vara resårband istället 45-55cm i omkrets...) Tacksam för svar/ Tess ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej mätte ett par köpebrallor i stl 74. mudden var ca 43. Men ibland är muddar så olika töjiga
Den mudden jag mätte går vika...det gör att de hänger kvar lite bättre även om de är lite stora i början Jag skulle nog gjort dem nån cm större iaf..45 kanske. Fast jag vet inte om det beror på formen på bäbisen också :-) borde väl finnas nåt schema för muddstorlekar nånstans. Jag vill inte ge dej fel mått :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack, låter rimligt. Ungefär min gissning också.Tyvärr verkar alla muddmått baseras på barnets midjemått, inte så konstigt. Men man kan ju mäta lite i affärer, Tack
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Forumvärd
|
Muddens längd beror helt och hållet på stretchen i tyget du ska använda (och resår om man väljer att använda sig av det. Det du ska göra är att beräkna hur många procent tyget ska töjas och sedan använder du det på det ursprungliga midjemåttet för att få fram längden på mudden.
Ska man bara göra det en enstaka gång kan det vara enklare att "spänna upp" tygbiten över den längden som mudden uttöjd ska vara och helt enkelt se hur mycket tyg som går åt för att få lagom stretch. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:45.