![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej kära sysidanvänner.
Utan tidigare sykunskaper ska jag kasta mig på att sy ett par jeans, jag har ingen aning om ur man gör, men nu sjuttsingen ska det bli av, tyg är inköpt! Jag ubndrar helt enkelt, om ni har några grundläggande tipse eller idéer på hur jag ska gå itll väga? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mycket modigt!
Har du nåt mönster? till och börja med!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Läste om en kille i Göteborg, som tydligen är väldigt het som designer nu, som började sin karriär med att sy egna jeans. Han köpte begagnade jeans, sprättade upp och studerade noga hur delarna var ihopsydda, och gjorde därefter sin egen modell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
det där med att studera sömmar lät kul.. ja, jag har sprättat upp min pappas gamla byxor som jag tänkte ha som en grund lite grann, och rita upp en modell i papper utifrån dem, fast med lite olika mått och så, eftersom jag vill hitta min egen passform.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
orkar du komma ner till kalmarlän så ska jag lära dig hur du gör mönster och syrihop ett par jeans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
oj då..Fashion Designer? haha,får jag bo hos dig då eller? :P nej men, du är insatt i ämnet då förmodar jag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jo, man har koll på det mesta
![]() har du frågor att ställa, så bara fråga på. Det e ju ganska svårt att reda ut det över internet, men jag ska försöka. Var bor du annars? man kanske har vägarna förbi någon gång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
ja men allvarligt talat så är jag intresserad av din hjälp, förutsatt att du har förstått att jag i praktiken helt saknar förkunskaper..
Jag bor i Stockholm, men har lsäkt i sävsjötrakten vilket visserligen inte är kalmar län men inte oöverkomligt långt ifrån. Du använder inte msn messenger? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:09.