![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Begagnad symaskin, tips?
jag funderar på att skaffa en begagnad symaskin, en enkel model med raksömn o sick-sack i princip. Jag har inte så bra koll och undrar om någon har tips om vad jag bör tänka på och om någon model/fabrikat som rekomenderas?
Senast redigerad av tu5ka den 2005-07-11 klockan 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag föreslåt att Du går till en symaskinsaffär och kollar vad som finns begagnat. Själv har jag haft en Bernina i 29 år och på den har jag sytt ca hundra timmar per år. Se om Du inte kan hitta en maskin som är max 10 år. Den tror jag att Du kan få till ett bra pris. Nu har jag bytt ut Berninan till en Janome. Enligt min symaskinshandlare så är de nyare modellerna av Bernina inte av samma klass som de äldre maskinerna. Lycka till Quiltlisa ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har en Brother som inköptes för 1100kr som har just bara sick-sack och raksöm. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte kollade i fler affärer och jämförde priser, att jag inte kollade i instruktionsboken vilka tillbehör som hade tappats bort och jag inte var mer kritisk när jag provsydde.
Hur syr den i jeanstyg osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
tack för tipsen! Nu har jag hittat en lokal symaskinshandlare iaf. men inte varit inne o tittat än, jag har gott om tid eftersom min student-ekonomi inte tillåter några inköp under sommaren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:56.