![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Mormorsruta som vrider sig.
Hej! Jag är nybörjade på det här med virkning och håller på och virkar en filt som är en enda stor mormorsruta. Den här filten vrider sig ganska mycket. Vad beror det på och vad kan man göra åt det?
Här finns det en bild på hur den vridna filten ser ut: http://manduzana.blogg.se/2010/february/framsteg.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kan inte hjälpa dig, men vilken rolig idè. Hur mycket mäter arbetet nu? Kanske kan det vridna bli en del av designen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har inte en aning om varför den vrider sig. Jag gör också en sk "monsterruta", men mitt problem är snarare att den "wobblar". Den blir skev och större i utkanterna. Men din ser ut att vara platt och fin!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker det ser lite coolt ut när den vrider sig sådär.
![]() Har dock inget svar på din fråga. =/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Filten är, på bilden, 47x47cm. Men nu har den hunnit bli 60x60cm
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
När jag lärde mig virka mormorsrutor fick jag tipset att vända arbetet vid varje varvbyte, då slipper man att det vrider sig .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Tack för tipset! Det får jag prova nästa gång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:41.