![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag vill sy fina muddar i trosor och tröjor i trikå, men hur får jag till det på Overlocken?? Pressarfoten är stor och otymplig och det är svårt att veta hur mkt man ska hålla emot i själva mudden för att det ska bli lagom rynk. Det är också svårt att få muddskarven snygg där det liksom går omlott. Hur ska jag göra? Vill helst inte behöver nåla. Finns det något trix?
Och kan jag klippa till egna muddar av stretchigt tyg. Måste jag isf klippa dem på skrådden. Vore så tacksam för era råd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du mejlar mig så kan jag skicka en bra beskrivning på sömnad i trikå. Tyvärr kan jag inte lägga upp den här eftersom filen är för stor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack!
Mejlat dig.
Annika |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag är också intresserad. Tacksam för en beskrivning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej!
Är det möjligt att få den beskrivningen? Mvh Kerstin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hörrni, inlägget där Alvan säger att hon har ett dokument är sen 2005 så hon har inte kvar det längre skrev hon till mig. Jag missade också detta.
![]() Men vi kan kanske samla lite andra råd och tips om att sy muddar och annat på overlocken istället. Själv är jag inte riktigt sams med min overlock men är just nu inne i en "sy-period" så det kan hända att jag gräver fram den och gör försök nummer ???? att bli sams med den. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:22.