![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Översätt mönster - avmaska för ärmhål
Hej!
Behöver hjälp för att tyda en stickbeskrivning för en tröja. Det knepigaste i tröjan är runt ärmhålen eftersom allt ska monteras ihop och oket stickas som ett. Men fram-/bak- och ärmar stickas för sig i början. Jag har fastnat vid " När arbetet mäter 57 m avmaskas för ärmhål i var sida med 3 (4) 4 (4) m tills antaltet maskor är 51. Tidigare har det stått S (M) L (XL) så jag antar att om jag är ute efter stl S ska bara avmaska 3 m. Men hur gör man då? Hur många varv ska jag sticka och avmaskar jag alla 3 maskor på samma varv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du från början har 54 maskor så är det ju bara en gång. Är det ett engelskt mönster? I så fall brukar det stå ganska övertydligt på vilka varv det ska göras.
3 maskor är ju så lite, så jag tror nog att det bara är en gång. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
OK, du menar att man ska minska 3 m sista varvet innan ärmarna ska in på vardera sida, Tack, ska prova det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
avmaska, sticka, ärmhål |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:58.