![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp m stickbeskrivning!
Har precis börjat sticka, det var väl 20 år sedan sist......... Ska bli en kofta till Kotten att åka hem från BB i. Har BF 11 jan, så jag hoppas jag hinner klart.......
Har dock stött på problem med beskrivningen. http://www.jarbo.se/i2/sites/jarbo/f.../11-15_low.pdf Gör koftan. Har gjort bakstycket. När det står "när arbetet mäter" så har jag mätt från nederkant till sticka, oavsett resårstickning eller slätstickning. Bakstycket ser helt ok ut. MEN nu har jag börjat med ärmen och då verkar det inte funka att mäta på samma sätt. Då blir ju ärmen bara 11 cm. (stl 50/56) Har jag tänkt fel som inkl resårstickningen i "när arbetet mäter" eller??? Stort tack för hjälpen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du ska mäta hela stycket, även resåren.
Till en sådan liten kofts räcker det med 11 cm ärm. dessutom så är styckena raka, och då "hasar" axeln ner en bit |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ok tack för ditt svar. Då fortsätter jag som jag tänkte från början. MEN vad menas med "avmaska för ärmhål i var sida lika bakst"? Ska jag minska 1 maska i vardera ända vartannat varv, två gånger? Så jag totalt minskar 4 maskor innan jag maskar av helt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, Du ska göra avmaskingar för ärmhålet så.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.