![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fodertyg!!!
Jag söker efter foder till täckbyxor som är vadderat på ena sida och har "fodertyg" med glatt yta fastsytt på den andra. har inte hittat någonstans. Jag har tänkt att sy ett par byxor till mitt barnbarn i camotyg men vill ha ett lite tjockare foder. En tanke jag fick är att man kanske kan använda ett billigt quiltat överkast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
De har på stoff och stil. 6 olika färger och endast 59,90 kr/m länk: http://www.stoffochstil.se/Katalog/M...?group_id=4864 De har webshop och betalar du med kort i förskott så är portot bara 49 kr upp till 20 kg lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag kidnappar tråden, hoppas det är OK.
![]() Fast jag tycker att detta foder är lite tunnt. Själv behöver jag täckfoder till ullkappa och skulle vilja ha lite tjockare vadderat foder. Något som vet var man hittar detta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag har beställt foder från stof och stl, passar nog bra till de byxor jag ska sy. Bild kommer senare. Tack för tipset.
Birgitta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
om du vill ha tjockare foder för att det skall bli varmare så har jag en idé jag själv använt
Jag har sytt ett mellanfoder (mellan tyg och quiltat foder)av thinsulate (tunt och extra varmt) Detta har jag köpt på stoff och stil Fördelen är att det inte blir allt för tjockt och klumpigt men ändå varmt Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har kikat på detta "mellanfoder" tidigare. Kanske skall beställa detta nästa gång.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
Har precis varit på www.jonic-textil.com och såg att de hade några quiltade foder. Glömde klämma på dem för att se tjockleken...men maila eller ring dem. De är alltid hjälpsamma |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:58.