![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp mer virkmönster
Hej, Jag håller på med ett mönster på engelska, Det mesta går bra förutom att jag inte vet vad post innebär. Har försökt söka på det.
Här är en bit av mönstret.: Round 2 Ch 1, sc in first sc, [ch 3, sc in next sc] 9 times; join with ch 1, hdc in first sc (join counts as ch-3 space)—10 sc and 10 ch-3 spaces. Round 3 Ch 1, 2 hdc around post of hdc, 3 sc in next 9 ch-3 spaces, sc in first ch-1 space; join with sl st in first sc—30 sc. Menar de runt hela hdc'n då? Tack på förhand ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Just det, du ska göra nertag runt föregående varvs halvstolpe. Maskan hamnar ovanpå liksom, som en bubbla.
Oj vad svårt det är att förklara.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack! Jag tror att jag förstår. Men samtidigt känns det lite onödigt. Blir det inte en extra knöl där än om man bara hade gjort en smygmaska till nästa varv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är nog meningen tror jag.
USA-mönster har ofta front post och back post med i sina mönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:07.