Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-10-16, 13:18   #1
Kristin87 Kristin87 är inte uppkopplad

Frågor (och tankar) coverlock

Hej alla!

För ett år sen köpte jag en huskylock s15 som jag är riktigt nöjd med. För ett halvår sen kände jag att jag behövde komplettera med en täcksömsmaskin och valet föll på en janome coverpro. Tyvärr känns det som att det mest har varit krångel med den. När vi väl kommer överens blir det riktigt bra med mest bråkar vi... Syglädjen börjar avta och det är verkligen inte roligt.

Så därför har jag börjat sukta efter en maskin som gör alla inställningar själv. De jag har tittat på hittills är babylock evolve, huskylock s21 och s25. Tyvärr har jag bara haft möjlighet att testsy på babylocken men den sydde ju å andra sidan som en dröm. Men så kostar den också...

En grej jag funderade på angående att de är kombinationsmaskiner är om man kan ha overlockgriparna trädda när man syr täcksöm och tvärtom. Det är ju den stora fördelen med att ha två separata maskiner, som jag har nu, att man slipper trä om hela tiden. Men om man inte behöver trä ur griparna när man byter från over till cover kanske det inte gör så mycket... Eller?

Jag har läst recensioner om huskylock 936 (föregångaren till s25) och typ alla verkar ha problem med täcksömmen. Är det ett dåligt tecken? Eller har det blivit bättre på den nya varianten?

Är det någon annan som har testat de här maskinerna? Eller andra i samma kategori? Tips, idéer och tankar mottages tacksamt.

(oops, det blev visst en halv roman... hoppas ni orkar med mig...)
Kristin87 är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:09.