Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2009-10-06, 17:50   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Brand och spöken

Hade beställt en gravlykta som skulle adresseras upp till norr för säkerhets skull. Den har inte kommit ännu trots 3 vardagars leverans och det var 14 dar sedan. På lördag luktade det fruktansvärt illa ute och jag trodde dom börjat bränna kött i bruket i Husum. Tänkte inte mer på det och höll andan. Söndag morgon visar det sig att Monica fimpat i en blomlåda som tagit fyr och smält hela lådan och det var stans glödbädd i den. Herregud... väggen hade kunnat tagit eld så där hade vi änglavakt. Söndag morgon sitter jag ensam i köket och läser tidningen. Ser nåt i ögonvrån som går förbi, en svart skugga och kallt blev det. Fick rysningar längs hela kroppen men blev inte rädd. Jag bara kikade och så kom hunden in i köket. Han ställde sig med raggen och morrade och stormskällde på ingenting men på det jag såg försvann in i väggen. Det var där glödbädden var.... Märkligt!
Jag har nog en ängel som vakar över mig ändå trots att jag är så elak.

Senast redigerad av Delfintua den 2009-10-06 klockan 18:04.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-06, 18:37   #2
myway myway är inte uppkopplad

Spöken..?

Skönt att höra att det inte bara är jag som ser skuggor och upplever iskyla samtidigt.Det är precis som du beskriver, man blir inte rädd, det känns bara lite obehagligt. Det som kan vara lite stressande ibland är när saker flyttas för att sedan läggas tillbaka igen efter en stund.
Likaså kan våra katter sitta och stirra på "ingenting" en stund, för att sedan bli som vanligt igen, dvs säcka ihop på stället.

Alla har nog en skyddsängel, och du,jag tror inte du är elak..!
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 09:54   #3
chery chery är inte uppkopplad

Visst har vi skyddsänglar. När min äldste son var ett år så inträffade följande:
Jag hade ett par kompisar på besök. En av dom skulle låna telefonen. Han gick in i sovrummet och stängde dörren för han ville prata ifred. Där inne låg Micke och vilade middag.Direkt efter samtalet gav han sig iväg. Plötsligt fick jag en känsla av att något var fel. Jag gick in i sovrummet och fick se micke sitta i sin säng med en tänd cigarettfimpe framför sig i sängen.
Min kompis hade rökat när han pratade i telefon, och gett sig iväg utan att släcka den. Micke hade fått tag i kanten på askfatet och dragit det till sig. Det hade kunnat sluta i total katastrof om inte något hade gjort mig uppmärksam på att något var fel och lett mig in där.
Telefonen stod alltså på nattygsbordet mellan min och mickes säng. Askfatet hade min kompis själv tagit in dit. Jag rökade endast i köket under fläkten själv.
chery är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 09:58   #4
Sophia Sophia är inte uppkopplad

Det är bara att inse att vi inte klarar av att förklara allt som händer. Tur att man får hjälp från "annat" och "oväntat" håll ibland.
Sophia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-10-07, 10:49   #5
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad

Det är nog bra att lyssna mer inåt på den inre rösten som du gjorde chery. Jo vi har någon som vakar över oss det är bara så men vi får nog inte tänja på gränserna för mycket och utmana ödet. Den här gången hade vi rackrns tur som inte brann inne under natten. Kanske min änglavakt höll brasan under kontroll under natten... tack i så fall. Så hann jag inte bli rädd när skuggan drog förbi, mest nyfiken och undrande vad det var. Har vid ett flertal tillfällen sett skuggor i det huset men inte tänkt på det så mycket. Tills nu när även Chip reagerade så starkt.
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.