![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej, jag undrar om ni kunde ge mig lite tips. Nu är det så här att efter många om och men har jag fåt tag på ett par jeans jag letat efter länge, men dock var de för små. Envis som jag är så vill jag på nåt sätt förstora dem i midja så de passar. På vilka sätt kan man göra det? Det kanske inte blir alltför fint, men det får det vara värt=)
MvH Cecilia ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
litet tips...
När jag varit gravid o velat ha kvar mina gamla jeans - har jag sprättat upp sidsömmarna o sytt i kilar eller muddväv. Ska du inte vidga dem så mycket - kan du väl sätta i en resårkil.Hälsningar Heléne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för tipset, får de om jag reder ut det nu då=)
MvH Cezzy ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Annars kan du, och det här är lite krångligare men ser väldigt bra ut om du har tyg till det, sprätta upp baken på byxorna. Linningen är ju i två delar, hopsydda därbak och knäppta därfram. Sprätta upp den bakre linningssömmen och fortsätt neråt med att sprätta upp häcksömmen. Sedan tar du helt enkelt, om det finns tyg till det, och syr ihop häck och linning närmare tygkanten, vilket ger dig mer tyg att röra dig i.
Lite svårt att förklara i ord, men du kanske förstår bättre om du tittar på dina byxor. Detta gjorde jag hos en syateljé som jag praoar på och det är ett väldigt snyggt sätt att vidga byxor på, om det bara gäller ett par cm. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack så mycket, får ta och titta till den sömmen på min byxor=)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
låter somen bra idé!
Ska jag prova nån gång oxå! Tack!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
hade ett par jeans som jag inte kunde ha som jag sydde i en revär hela vägen från linning till benslut, fast jag tror detta bara funkar lätt om de är jämnt för små, om du för står vad jag menar,
om det bara är för små i midjan så kan du klippa upp knapphgålet lite och flytta ut knappen en bit, då får man 1-15 cm till i midjan, har gjort detta på ett par av min brors byxor och det funkar bra... lycka till //johanna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:22.