![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej allihop!
Jag har "skumgummiproblem" (och är inte den första har jag sett). Ska sy dyna till kökssoffa men hittar inget skumgummi. Jag har varit i lokala tygaffärer men de hade inget och jysk hade inte heller. Jag vill bara ha ca 2,5-3 cm tjockt så en vanlig madrass blir för tjock. Någon som har ett tips om var man kan köpa, gärna via internet för jag bor inte direkt nära storstad ![]() /ia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Använd liggunderlag istället.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Finns det ingen firma som skär till madrasser i närheten?
Då kan man få dem exakt som man vill ha dem, både form och tjocklek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har inte hört talas om någon firma som skär till skumgummi. Svårt att tänka mig att det finns på mindre orter, såvida inte de egentligen gör någon annat som de är mer kända för ?
Liggunderlag är lite väl hårda. Anledningen att jag gör dynan är att soffan är otroligt hård att sitta på, annars hade liggunderlag varit en smidig idé. /ia |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har köpt skumgummi (eller skumplast som det tydligen heter om man är i branschen...) på Stenmans plast i Västerås. De har ingen hemsida men kanske kan tänka sig att skicka ändå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
Det slutade med att jag tog tre lager liggunderlag och klädde och det blev riktigt skönt att sitta på! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej
det finns en affär i malmö, vet inte om du tycker det är för långt. Länk: http://www.skumplasten.se/ Jysk har en för 199 kr dock 7 cm hög, kan du inte prova att skära den http://www.jysk.se/4/5/16/17/3350115/a/catalog |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej
Har du hört dig för hos tyg affärer. Fick veta av en kompis att AH´s i norrköping säljer tillklippt skumgummi ah:s gardiner & hemtextil, Box 433, Fredriksdalsgatan 45, 601 05 Norrköping, Tele 011-12 69 20, fax 011-18 65 08 Vet inte om de skickar, du kan ju ringa och höra med dem En idé är också att fråga någon tapetserare verkstad |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Har ni ingen tapetserare i närheten? Dom använder ju skumplast i sin verksamhet och kanske är snälla och säljer
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
I Göteborg finsn bland annat Galant Plast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Har du ingen lokal affär som säljer sängar osv...jag bor i en småstad o där finns det en affär som säljer sängar, mattor, sängkläder osv som även säljer det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
På Jysk finns det ju även babymadrasser de är inte lika tjocka vet inte hur stor soffan är men jag tror att de tog 99:- för en babymadrass. Så man får nog använda två.
Själv bor jag bara några hundra meter från en firma som gör båt och husvagnsdynor, beställde en specialmadrass därifrån för några år sedan men det var inte billigt. Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Har precis klätt om en kökssoffa! Köpte skumgummimadrass för spjälsäng på Jysk. Den var inte så tjock som en fullstor vuxenmadrass. Måtten är 120X60 så den var lite för kort. Löste det genom att köpa två, klippa/skära av och sammanfoga med kontaktlim. Fungerade finfint!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Jag har köpt skumgummi på Åhléns. De hade flera olika tjocklekar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:18.