![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Får inte tag på mitt favoritmåttband!
Hej alla!
Mitt favoritmåttband har gett upp - indragningsmekanismen bara slutade funka. Jag har haft det i säkert tio år och jag köpte det på NK (Sthlm). Gick dit igen, men de hade inte just den modellen. Frågade om de kunde ta in det, men det vill de inte eftersom deras leverantör (Coats, f.d. Almedahls) endast levererar i kartonger om tio stycken - och tio måttband vill jag faktiskt inte köpa... ![]() Tillverkaren är tyska Hoechstmass och här är en länk till måttbandet. Modellen heter "Hobby": http://www.hoechstmass.com/en/rollma...m_hobby_en.htm Det som är så bra med detta måttband är att det är dubbelt så långt som många andra, dvs. hela 300 cm och att det på ena sidan är graderat i cm, på andra sidan i BÅDE cm och inches. Och så låter det inte som ett tröskverk heller när man drar ut det eller drar in det... Är det någon här som vet var dessa finns att köpa? Jag har frågat Hoechstmass, men de säljer bara till detaljister (och vanligtvis inte styckvis). Tacksam för tips! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.