![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Resesymaskin, eller begagnad enkel maskin
Hei,
Forlåt at jeg hopper inn så her. Min flickvän behøver antigen en enkel og billig begagnad symaskin til 3-4-500 kr i Vesternorrlandstrakten, eller en resesymaskin (ny eller begagnad). Har googlat och kollat på alle auksjons- og annonssiter men vi hittar inte alls nånting passende. Jysk, Panduro, Kjell & Company eller Clas Olsson har inte resesymaskiner. Nån som har tips eller råd om vart vi kan leta, eller rentav en gammel resesymaskin som vi kan få köpa? Senast redigerad av Norbaggen den 2009-06-28 klockan 14:48. Anledning: stavfel |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tyvärr...
det är väldigt svårt att få tag på bra symaskiner om man inte vill eller kan betala så mycket.
det finns JÄTTEBRA begagnade äldre symaskiner men de kan kosta 800-900, om de fungerar och är bra. dessutom säljs de fort så man måste vara inne på sidorna dagligen och kanske ändå vänta en månad för att hitta en bra... om hon bara ska sy ett par gardiner eller så så vet jag att det finns en billig på rusta. kanske 900 kr. mitt bästa tips är att fråga släkten om någon har en maskin den inte använder |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Takk, jeg tror du har rett :-)
Vi har mycket små sybehov så jeg vet ikke ens om vi skal legge en tusenlapp på en maskin. Har forsøkt at sy for hand men prosjektet blir for stort for det. Det er typ et par gardiner og lite annat smått. Ingen som vet vart man får tak på en resesymaskin? Hvilken sorts affärer de finns i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Måste det vara en resesymaskin? Kanske lättare att få tag på en billig vanlig maskin titta in på blocket Jag såg denna annonsen under västernorrland, kan det vara nåt http://www.blocket.se/vasternorrland...a=4&w=1&last=1 Kolla även ikea, netto Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hei, det måste inte vara en rese/minisymaskin men en sådan kanskje er billigere. Tradera-maskinen du linket til har vi kollat opp, den er sold.
Netto og Ikea er bra tips. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Till alla på budget rekommderar jag beg symaskiner över ny symaskin från stormarknad.
Men då ska det vara beg från en symaskinsaffär inte från privatperson. Då får man en symaskin som har haft service och har garanti. Det finns knappt resesymaskiner som är värda namnet. Symaskin är inte direkt någonting som man tar på resor, och de som gör det har specialväskor med hjul för sina maskiner. ![]() Då är det bättre att köpa en vanlig symaskin som tål lite mer. Beg = bättre. Du förstår, man köper dåtidens mellan-dyra symaskiner istället för dagens värsta skräpet för samma peng. Men i vilket fall som helst: alltid provsy först!!! Om affären vill inte låta dig provsy då kan man förstå varför! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Takk for rådene. Jeg holder iof. med.
Det er ikke det at 900 kr for en symaskin er direkte dyrt, egentligen. Vi har köpt tyg for 300 kr og om en maskin skulle koste 900 så tycker jeg det er lite oproportionerlig, bare. Derfor hadde jeg tenkt at en sånn minisymaskin man kan ha i fickan skulle gjøre jobben for just det her prosjektet. Resultatet behøver ikke ens være snyggt! Forresten, hei til alle forumet! Som ni forstår er jeg norsk men bor i Sundsvall med min svenske flickvän. Hun heter Leelene, jeg heter Glenn. Takk for alle råd! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om du verkligen vill hålla ner priset kan du gå till loppmarknad och/eller secondhandbutiker (inte exklusiv sådan, utan de som samlar pengar för välgörenhet) ibland kan man hitta symaskiner för 200 kr stycket ungefär (i alla fall där jag bor brukar det finnas 1-2 symaskiner per vecka för 2-300 kr). Fråga dock om de tillåter att man lämnar tillbaka symaskinen ifall den fungerar dåligt. (för det hände mig just där..) Ibland får man inte det då är pengarna slängda i sjön.
Men jag har bara haft dåliga erfarenheter med att köpa beg symaskin. ![]() Själv skulle jag hellre lägga pengarna på en symaskin som man kan sy med och håller i ett tag än att köpa en symaskin som krånglar direkt eller pajar efter väldigt kort tid. Vissa stormarknader säljer riktigt billiga symaskiner som de inte ens lagar när de gått sönder, de bara byter ut. Då börjar man undra hur mycket DE betalat för maskinerna om de kan göra så där... En vän till mig köpte en Yamata-symaskin från Coop men den var så usel att hon hävde köpet och köpte en Husqvarna Emerald istället efter att ha besökt en riktig sybutik och provsytt. Emerald är fortfarande budgetnivå men mer hållbar än de där stormarknadsmaskinerna. Men då kostar det ett par tusingar. Ja då är det nog bättre att köpa beg. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Skal forsøka gjøre sin du sier :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej
Vet inte om du tänker bara på att sy det du just nu köpt tyg till. En symaskin är ju alltid bra att ha. Själv har jag flera olika och i olika prisklasser, bäst gillar jag min gamla singer från - 60-talet. Vill du bara ha en maskin för att sy några sömmar så kolla in på tradera. Där finns både handsymaskiner och minisymaskiner. t.ex. http://www.tradera.com/mini-symaskin-auktion_94787913 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Såna där maskiner ska man inte lägga alltför mycket pengar på.. typ max 100 kr. De går ofta sönder bara man tittar på dem. Och frågan är varför de säljer? Är det för att den är usel?
![]() Amazon.com säljer många minisymaskiner och man kan se recensioner där. Man kan tyvärr lätt se att de som har fått recensioner ofta är mkt låga. ![]() http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_gw...achine&x=0&y=0 Jag kan kanske berätta att under det glada 80-talet fick jag en minisymaskin som premie en gång och den gick sönder efter ett par stygn, och sen kunde man inte sy någonting längre vad man än gjorde. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tror jeg får kolla rundt i slekten om noen har en gammel symaskin dom inte behøver mer. Virker håpløst annars, spesielt ettersom jeg ikke orker bestille nånting fra Amazon ifall det går sønder direkt.
Trevlig sommer alle, og takk for hjelpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.