![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Viktoriansk bondmora
Jag har helt kärat ner mig i BBCserien "Victorian farm" som går på viasat history. I ett av avsnitten syr Ruth en viktoriansk klänning som jag tycker är otroligt snygg och vill gärna sy en liknade själv. Tyvärr var den bästa bild jag hittade när hon sitter och mjölkar och klänningen syns inte så tydligt.
Vart kan man hitta mönster till nåt liknande? Jag har kollat runt lite på trulyvictorian, men det mesta är lite för "fint", dräkten består av en kjol och en inte allt för tajt jacka med lite "skörtrynk" baktill. Serien utspelar sin omkring 1880 och jag antar att klänningen här hemma i samma tidsperiod. En annan sak jag undrar över är vad hon har under klänningen, för att få till stjärtpuffen? I och med att hon är bondmora så antar jag att det inte är nån stälställningstornyr, utan nåt mer åt underkjols hållet. Är det nån som har något bra förslag på vad man kan ha under klänningen? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:43.