![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tips om vadd
Jag kviltar endel och skulle behöva tips om en eller flera nätsajter där jag kan beställa vadd på meter, gärna några som skickar hem provbitar.
Tacksam för tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hejsan.
Syrum Q i Uppsala har en del vadd. Jag tror dom har en provpåse också. Kika på deras sida: http://www.syrumq.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag syr en hel del quiltar, t ex bonader och dukar. Brukar för det mesta använda "dukvadd" som jag köper i metwervara hos nätbutiken Lapp-elisa (lapp-elisa@telia.com) Tycker att den passar väldigt bra och atbetet blir fint. Går bra att tvätta också.
Till täcke etc har jag köpt på metervara i tygaffären (sådan som går att tvätta) och som används till täckjackor etc. Till grytlappar har jag köpt speciell vadd som tål värme. Också det hos Lapp-elisa. Hälsningar Bitte B |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:10.