![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Boktips inför årets bokrea
Satt just och bläddrade genom kategorierna på Adlibris...tänk om de samlat allt i en pdf istället.
Jag råkade passera en bok som heter The Cut of Men's Clothes: 1600-1900 skriven av Norah Waugh. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0878300252 Är detta möjligen studielitteratur? I vilket fall som helst så är den med på årets bokrea. Vet inget om boken men jag tänkte tipsa om den eftersom denna typ av böcker brukar vara sanslöst dyra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej
Jag har inte boken själv, men här finns lite bilder och omdömen: http://www.gbacg.org/great-pattern-r...s-clothes.html Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har Cut of Womens Clothes, den kvinnliga versionen, och även om jag inte skulle rekomendera den som första bok i ämnet så innehåller den mycket information.
Den absolut bästa boken om klädhistoria tycker jag är Costume Close-up, som ovanligtvis innehåller både män- och kvinnokläder. Man får veta vilka mått bäraren hade för att kunna jämföra och anpassa mot sina egna och mönstrenas skala syns i både cm och inches. Men det är superkul att hitta en kostymör-bok på bokrean, jag kommer nog att plocka upp den! Tack!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för tipset! Hade den på skolan. Bra bok!
Ska kasta mig över ett ex på en gång. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Oj, den tog slut fort trippade in på adlibris idag och skulle handla när lönen äntligen kommit in men det var soprent
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:55.