![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ska sy nyckelpiga till maskerad...
...men ska använda ett tyg som heter tactel.
![]() Är det någon som vet vad det är?? Är det ett blankt tyg? Ska användas till fram-, bak-, sidstycken. Man har bomullstyg som foder. Kan någon hjälpa mig??? Tacksam för svar ![]() Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror att det är ett sånt där tunnt "prasseltyg". Jag har sytt ett par hemmabyxor i tactel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag skulle nog använda ett vanligt fodertyg om det inte går att hitta tactel, det blir säkert billigare också.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tactel är ett tunnt lite prasligt tyg som man t ex kan använda till trenchcoats/kappa (min vår kappa är sydd av tactel http://www.sysidan.se/albums/viewpic...D=32859&set=lp) . Det är inte blankt, i alla fall inte de jag sett.
Lite kraftigare kypertvävt fodertyg eller poplin (är ju inte blankt dock om du nu vill ha det) tror jag funkar lika bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tänkte själv på fodertyg
Men jag får se vad jag hittar i syaffären. Tack för era svar Therese |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:32.