![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hård botten till väska
Hej!
Jag håller på att sy en väska och önskar lite stadigare botten än vad man får med "påstrykningsmaterial". Jag har ex en väska från 10-gruppen med en tålig löstagbar skiva i pressad papp eller liknande. Skulle vilja ha något liknande, men som inte suger åt sig fukt eller viker sig.... Har ni några tips var man finner sådant? Mvh/Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Testa med den tjockaste typen av Viledona.
Senast redigerad av Pssst den 2009-01-30 klockan 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ett alternativ är Ultra Stable.
Kraftigt påstrykbart. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hmm.. borde man inte kunna "slakta" något i lagom styv plast, t.ex. en billig plastmapp i stil med den här http://www.biltema.se/products/produ...?iItemId=98697 Eller om man kan skära ut en platta ur en billig plastburk eller så.
Vill man ha platan fastsatt i väskan kan man ju sy in den i ett enkelt tygfodral som man sedan syr fast, eller knäpper fast med tryckknappar eller liknande. /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Dett finns botten som man klipper till här:
http://www.u-handbag.com/index.php?m...=index&cPath=8 Annars så funkar den tjockare varianten av dekorgummi jättebra som botten, lätt och tvättbart. (Finns på t ex Panduro) På strykbart tycker inte jag funkar så bra... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag använde plexiglas som maken skar till åt mig! Funkade jättebra. Jag sydde en "påse" som var ca 5 cm längre än botten, och sen stoppade in skivan och vek in överskottet.
Kerstin |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
När jag ville få styv botten i denna väska (http://www.sysidan.se/albums/viewpic.htm?ID=3724&set=lp) så använde jag mig av ett gammalt bordsunderlägg som var i lite tjockare och mjukare plast. Känns nästan lite vadderat. Jag klippte till det för att få rätt storlek. Det har funkat mycket bra! Jag sydde in detta i botten alltså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Om du har ett gammalt liggunderlag så är det lätt att klippa en lagom stor bit till botten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag körde med ett bordsunderlägg i hårdplast till min senaste. Det blev stabilt och bra och dessutom så var själva underlägget tunnt så boten blev inte så tjock som med tex liggunderlag.
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jo jag kör åxå med en gammal "tablett" antar att det är det ni menar med bordsunderlägg, funkar jättebra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack till er alla....
...som så snabbt givit mej många bra förslag på väskbotten!
Mvh/ Pia |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:10.