Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Overlock / Coverlock
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-12-12, 20:15   #1
bahia72 bahia72 är inte uppkopplad

HJÄLP!!Overlocken syr konstig söm!

HJÄLP med overlocken syr konstig söm????

--------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Har en Huskylock s 15 4-trådig och är ganska ny på att sy med den och att sy barnkläder. De senaste tröjorna har overlocken sytt lite knepigt. Har inte gjort några förändringar på maskinen utan bara bytt tråd enl. konstens alla regler.
Sömmen ser nästan ut som flatlock, dvs när jag overlockat så drar sömmen sig isär på rätan och det ser ut som flatlock= IIIIIIII i sömmen, om ni förstår
Jag syr i trikå och muddväv och blir så ledsen när jag sytt ihop en raglantröja osså blir den alldeles ful i halslinningen(muddväv mot trikåtyget) med denna söm.
VAD gör jag för fel?
Hur kan jag ändra inställningarna-har prova men utan framgång.

Vore tacksam för svar/tips snarast.
bahia72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-12, 22:20   #2

.....hoppas på svar imorgon...........
Gammal 2008-12-13, 07:39   #3
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad

Hej, jag har ingen sån maskin. Men det är ganska vanligt att man inte "drar" ner tråden ordentligt i spåren där du först träder maskinen. Prova att hålla fast tråden vid rullarna och dra lite i dem lite längre fram i trädninen.

Värt ett försök iallafall.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-13, 20:41   #4

Problemet är löst---Jippi nu kan jag sy vidare
Gammal 2008-12-14, 07:32   #5
annemarlen annemarlen är inte uppkopplad

Hur löste du problemet?...kan ju vara bra för andra att veta i liknande situationer.
annemarlen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-19, 13:11   #6
Radi Radi är inte uppkopplad

Hej jag har en overlock 910 är oxå ny på den, jag har trätt om maskinen många gånger för det behövs inte mycket för att sömmen ska bli fel. om du har videon som följer med maskinen så skulle jag rekomendera att du tittar på den, hjälper mycket. annasr få du gå tillbaka där du köpte den så får dom visa dej, det har jag gjort många gånger, det har inte varit något problem.
lycka till.
--------------------------------------------------------------------------------

Hej!
Har en Huskylock s 15 4-trådig och är ganska ny på att sy med den och att sy barnkläder. De senaste tröjorna har overlocken sytt lite knepigt. Har inte gjort några förändringar på maskinen utan bara bytt tråd enl. konstens alla regler.
Sömmen ser nästan ut som flatlock, dvs när jag overlockat så drar sömmen sig isär på rätan och det ser ut som flatlock= IIIIIIII i sömmen, om ni förstår
Jag syr i trikå och muddväv och blir så ledsen när jag sytt ihop en raglantröja osså blir den alldeles ful i halslinningen(muddväv mot trikåtyget) med denna söm.
VAD gör jag för fel?
Hur kan jag ändra inställningarna-har prova men utan framgång.

Vore tacksam för svar/tips snarast.[/QUOTE]
Radi är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.