Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Starta eget
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-11-20, 12:28   #1
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Question Vad vill man veta?

Jag håller på med en hemsida där jag ska sälja saker jag sytt, typ kläder, pärlgrejer å lite annat.

Men vad ska man skriva om varje grej?
Jag har t.ex ett halternecklinne å det enda jag kommer på att skriva är "Halternecklinne i bomullstrikå. Strl 36-38." åsså vad det kostar.
Vad mer vill man veta för att köpa en sak?
Eller behöver jag inte skriva mer än så?
Jag har ju bilder så man ser hur grejerna ser ut.

Är det viktigt att veta vad det är för material i kläderna?
För en del tyger jag har hemma är jag inte riktigt säker på vad det är.
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 12:42   #2
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2006
Inlägg: 1 918
Det är väl lite olika om man vill veta materialet eller ej. Själv så brukar jag oftast titta vad det är för material i kläderna då jag är lite kännslig mot vissa material. Och då man inte kan känna på materialet utan bara se en bild så är det ju också en fördel om det står vad det är.
Vilken temperatur plagget ska tvättas i är också bra om det står.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 13:12   #3
CeciliaNilsson CeciliaNilsson är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2008
Inlägg: 29
Precis. Vad plagget innehåller är alltid bra just ur allergisynpunkt. Sen tvättråd är alltid bra. Lycka till!!
CeciliaNilsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-20, 15:53   #4
Lithia Lithia är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2004
Inlägg: 465
Jag brukar leta efter följande när jag handlar kläder på nätet:

1.Storlek (och blir extra glad om bystmått + längd mått finns på toppar samt midja, höft + längd på kjolar, detta pga av att storlekar kan skifta mellan olika tllverkare)
2. Material, både fiber (jag gillar tex inte polyester) och hur stretchigt materialet är om det är trikå
3. Tvättråd

/L
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-21, 08:59   #5
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Tack för era svar.
En lista på vilka mått för storlekarna har jag oxå tänkt lägga in.
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-23, 17:37   #6
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Jag skulle gärna även vilja ha midjemått på toppar, eller kanske helt enkelt en storlekstabell? Om du utgår från samma stl 36-38 och har flera plagg i den storleken så kan du ju helt enkelt göra en storleksguide på en sida i webshopen där man kan läsa det och lite andra tips kring vad man bör tänka på?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 09:26   #7
Ida-Maria_L Ida-Maria_L är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: dec 2005
Inlägg: 289
Citat:
Jimipe skrev: Visa inlägg
Jag skulle gärna även vilja ha midjemått på toppar, eller kanske helt enkelt en storlekstabell? Om du utgår från samma stl 36-38 och har flera plagg i den storleken så kan du ju helt enkelt göra en storleksguide på en sida i webshopen där man kan läsa det och lite andra tips kring vad man bör tänka på?
som jag skrev i inlägget ovanför ditt så har jag tänkt lägga in en lista på vilka mått för storlekarna, dvs en storlekstabell.
Ida-Maria_L är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-24, 18:01   #8
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Åh, vad bra! Ibland är man lite för snabb med att posta. :P Du kanske kan se det som att jag istället påpekade att det var en bra idé?
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-26, 13:24   #9
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Gärna ungefärlig längd på plagget. Visserligen får man ju en uppfattning om det är något som stannar i navelhöjd eller går ner lite längre på bilden, men jag tycker ett mått är bra i alla fall.

Jag kan klara mig utan precist material (fast någorlunda vill jag gärna veta), förutom att jag, som någon annan skrev tycker det är bra att veta hurpass "stretchigt" det är.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-12-23, 13:21   #10
Samigabriell Samigabriell är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 586
ska man ha en butik på nätet så är det bra om man skriver så mycket fakta man kan om en vara... det lönar sig i slutet eftersom det minskar felköpen som kostar både pengar och tid att ordna upp!

jag personligen som både har internetbutik och ju handlar som kund vill veta så mycket som möjligt om varan eftersom jag inte kan känna på den. Så då behöver jag få en känsla från texten om det är något jag vill ha... framför allt blir jag irriterad av när man kommer till kassan och får se att det läggs på både det ena och det andra i kostnader! Butiker som inte redan på framsidan talar om vilka kostnader som tillkommer handlar jag inte av.

har man sedan produkter som är av lika material så kan man ju ha en sida som man länkar till med fördjupad information så att de som söker det kan få det.

En lättsam informativ text vid varan (För en del orkar inte läsa långa texter så man får ha en balans där) och så möjlighet till fördjupning för dem som önskar det.

flera bra grejer har redan tagist upp och det är väl vad jag vill veta när jag ska köpa något.

Lycka till...
Samigabriell är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons