![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur få kjolen att stå ut?
Hej igen!
Jag vet att jag tjatar om mina kläder till det där bröllopet. Jag har fått ihop livet och är jättenöjd,(bilder kommer när kjolen också är färdig). Nu till frågan: Kjolen är klockad nedanför knät och jag skulle vilja att den delen hålls ut lite. Jag har fodrat kjolen och tänkte att man kanske kan sy på något på fodret nedtill så att yttertyget hålls ut lite, men jag vet inte vad jag ska sy på och i så fall hur. Fodret är ju rättså sladdrigt. Kanske rynkad tyll eller nåt det kommer ändå inte synas under den länga kjolen. Hjälp mig snälla!!! mvh Sara |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Krinolinunderkjol
Hej!
DU verkar behöva en underkjol. Antingen en krinolinunderkjol som kan hyras, sys eller köpas, eller en enklare underkjol med mycket tyg. Se t.ex. http://www.brollopstorget.se/Klader/underklanning.php Lycka till! Marie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Re: hur få kjolen att stå ut?
Citat:
mvh Anki |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack!
Tack för era snabba svar. Kan och vill inte ha underkjol under kjolen därför är den fodrad.
Jag verkar alltså på rätt spår vad det gäller den rynkade tyllen. Ska köpa i morgon och prova... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Har nu varit och köpt tyll, hittade tillochmed ljusblå istället för vit som jag var inställd på att vara tvungen att köpa.
Kjolen står ut lite lagom mycket efter att jag sytt på en rynkad volang längst ner på fodret som jag liksom vek dubbel. Remsan var ca 25 cm bred och jag sydde fast den så att den undre delen blev tio cm och sedan vek jag ned resten så att den bler dubbel.(om någon mer än jag fattar vad jag menar...) Bra blev det i alla fall. Bilder har jag inga än, men det kommer jag lovar. OM inte annat efter bröllopet när jag varit hos frissan och fått håret uppsatt och allmänt uppfixad, då får man väl hoppas att jag passar på att bli förevigad.. Just nu håller jag på med en kuvertväska, till helgen skall jag sy en väst och kravatt till min sambo så att han också får vara fin... Ha de´! MVH Sara |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.