Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-11-01, 13:13   #1
chery chery är inte uppkopplad

Madrass och nöjd kanin

Tänk så mycket man tror sig veta om hur djur vill ha det. När vi köpte loppan så trodde vi naturligtvis att det skulle vara kattströ i kisslådan och spån i buren. Loppan envisades hela första veckan att sova i kisslådan och göra behoven överallt i övrigt. Vi bytte plats på det hela och hon blev rumsren på bara ett par dagar,.Hon har gått fritt ute sedan dess utan ett missöde. Efter en tid ville hon dock inte gå in i buren. Vi trodde naturligtvis att det var för att det var roligare i det fria. Jag kom på att hon varje kväll sprätte undan allt strö och tryckte ihop sig där det var bart. ute ligger hon ofta på allt mjukt hon kan komma åt. Kuddar tyger mm. För en vecka sedan sa jag till henne på skämt att hon kanske skulle ha haft en mjuk madrass i buren i stället. Reaktionen fick mig att tappa hakan. Hon störtade till tyglådan under sängen,drog o slet i ett av tygerna., Dansade krigsdans tunt både mig och tyget när jag frågade om hon ville ha det. Jag började ångra idén och tänkte att den blir väl totalförstörd på ett dygn, men beslöt mig till slut för att det kunde vara ett kul projekt. Jag sydde madrassen och la in den till henne. Under hela sömnads processen snodde hon runt benen och ville vara med. Nu har hon haft "madrassen" i en vecka och jag kan snopet konstatera att det inte finns en enda fläck och inte ett enda hål. Hon går till o med och lägger sig och sover i buren ibland på dagen och det har aldrig hänt förr.
Ibland är det nog ändå djuren som vet bäst. jag tror att kattstöet helt enkelt var för obekvämt o knutigt att ligga på, men ingen av oss tänkte så långt.
Bifogade bilder

chery är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:23.