![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Tåligt, antihalk och vattentätt
Finns det något tyg som håller för mina krav?
Tanken är att försöka sy ett par hundskor. Behöver därför vara något stadigt som inte halkar kring och som tål några mils promenerande! Ett plus om det är vattentätt, annars går det alltid fixa med en vattentät "innersko" om så är... Tips på tyger eller andra material? Tänkte köra bävernylon på själva skon, det är alltså något för sulan jag är i behov av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hmmmm
Lite nyfiken bara, varför behöver hundstackaren skor ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jaha så kan det ju va
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det jag kan komma på är väl skinn med köttsidan utåt. Eller en tunn gummisula kanske finns hos skomakaren. Svårt när det ska vara halkfritt för vovven. Bästa greppet har dom ju med den egna tassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Är det inte så att hundar egentligen behöver kontakt med underlaget med trampdynan för att överhuvudtaget kunna gå ordentligt? Dom behöver ju kunna känna var dom går. Har svårt att komma på något material som kan vara tillräckligt likt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kohud. Mos Def. Jag skulle vilja se resultatet. Lät hur roligt som helst.
Hundar kan faktiskt få ont i tassarna av alla saltade vintervägar. Sådetså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Kolla med skomakare. Dom använder ark av tunnt sulgummi som dom skär till och limmar på som slitsula på skor ibland, det kanske kunde vara något?
Annars kn du ju alltid gjuta egna sulor i latex, det blir förvånansvärt starkt. Ytterligare en varian är ett gummimaterial på burk som säljs i sportaffärer och frilfutsbutiker ibland. Det är tänkt för att "fylla på" sulan på slitna skor med. Det kanske går att bygga upp en sula med det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Gammal tråd men skriver ändå: Hundar kan som sagt få ont av salt. Men just nu i Landvetter är det 11 minus och min hund får köldkramp av kylan. Det är alltså inte frågan om flärd utan nödvändigt. Våra sällskapshundar är inte byggda som vargen nu för tiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Har sett att draghundar ibland har något på tassarna, men vet ej vad. Kanske det går att söka på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.