![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur använda fjädrar?
Skulle någon kunna förklara för mig hur man använder fjädrar i klänningsliv? (Inte korsettliknande, utan vanlig axelbandslös klänning.) Har aldrig använt någon sorts fjädrar förut, men behöver göra det nu. Så all hjälp och tips mottages tacksamt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
man kan sy ner sömsmånen och lägga fjädrarna i kanalen som blir där emellan. då får man en stickning på framsidan, om man inte har ett foder som man syr ner sömsmånen på istället. det är det enda jag kan komma på faktiskt..
//Vinter |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Fjädrar
Hejsan. Här kommer en länk som handlar om just fjädrars olika användningsområden. Jag ska söka efter några till bland alla mina sy-sajter.
P.S Titta på deras "video-tips" som tyvärr inte handlar om fjädrar men om mycket annat. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Fjädrar (igen)
Hoppsan.
Alltid samma sak. Jag glömde lägga in länken http://www.taunton.com/threads/pages/t00165.asp Så där ja. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu när det ändå är tal om fjädrar...
Var kan man få fjädrar ifrån? Jag söker vanliga vita fjädrar, men de hobbyaffärer jag besökt har bara haft färgade i jättesmå förpackningar. Jag skulle behöva en rätt stor förpackning... vet någon vart man skall vända sig? Fjädrarna får vara rätt stora, annars skulle jag ha sönder en dyna... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Fjädrar
De brukar säljas i de flesta sybehörsaffärer. De är oftast vita plastfjädrar. Du kan även köpa dem i metall eller plast från Röda tråden i Stockholm.
http://www.rodatraden.com/ Sök under Tillbehör och sen under Fjädrar. Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu tror jag det var fågelfjädrar som kom på tal. Hittade en sida men jag vet inte om de har stora förpackningar:
http://www.flugposten.se/index.php?cPath=26_46 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack, det var fågelfjädrar jag menade.
De förpackningarna som säljs på flugposten.se verkar tyvärr vara mycket små i och med att de är till flugbindning (heter det ens så?), men tack ändå för länken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Påfågelfjädrar i hela sin längd (1-2 meter) brukar finnas i blomsteraffärer. Nu vet jag ju inte vilka mängder men om det är hela spröt du är ute efter kan du kolla med närmsta florist, du kanske till och med känner någon så att du kan få ett bra pris.
Lycka till! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Fjädrar
Hej igen.
Är det dun som man stoppar i kuddar du söker eller lite större som man ibland har som dekoration. Panduro brukar ha fjädrar av olika sort. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:08.