![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag håller på att sy förklädesklänningar till en bekant och börjar äntligen se slutet på detta projekt. Knapphålen och knapparna baktill kvarstår, för jag har en fråga.
Ska knapphål baktill på en förklädesklänning (knäppning i ryggen med andra ord) vara vågräta eller lodräta? Gör det någon skillnad? Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu vet jag för all del inte ett dyft om just förklädesklänningar, men den generella regeln jag lärt mig om knapphål är att de ska sitta vågrätt, förutom när där finns ett behov av symmetri, som på en klassisk skjorta med knäppslå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag sätter mina knapphål lodrätt, för då glipar det inte när man sträcker sej framåt, där finns ingen plats för knappen att flytta sej i knapphålet.
Lisa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har fått lära mig att knapphålet alltid sitter i den linje det sträcks. Vågrätt alltså på ett plagg. Sitter knapphålet lodrätt så kan det bli runt (*) sitter det vågrätt så blir det inte den effekten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
På alla skjortor och blusar sitter knapphålen lodrätt.Men på kappor och jackor är dom vågrätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Oj, här var det många bud. Tack för alla svar, även om jag inte känner mig specielt mycket klokare...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:50.