Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tyger och tillbehör
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-10-08, 17:31   #1
Nina78 Nina78 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 105
Question Öljetter

Jag har köpt mig en ask med små öljetter (för ganska länge sedan). Jag har använt dom i två huvklänningar, men kan inte komma ihåg hur man gör när man slår i dom....

Nu hade jag tänkte att använda som som dekoration i lite förvaringspåsar som jag skall ha i badrummet, men själva fodralet (där beskrivningen stog) är såklart borta...

Jag kan inte begripa i vilken ordning man skall göra det, jag har en platsklämma där man skall lägga en av varje på vardera sidan, sedan fälla ihop den, och hamra med hammare på. Men hur jag än satte öljetterna, så fick jag inte till det!

Finns det någon här inne som på ett pedagogiskt sätt (så jag fattar...) kan förklara hur jag skall få till detta??
Nina78 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 19:13   #2
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
Mitt förslag till förklaring: (om du har två delar till varje ihopbankad öljett)

Gör ett hål i tyget med en syl som du sedan långsamt töjer ut. Trä igenom delen med en cylinder i mitten så att tyget är kring mittdelen. Lägg brickan ovanpå med den sidan uppåt som du skulle kunna lägga jordnötter i (så fick jag det hela förklarat för mig). Plastmojängen läggs ovanpå och under med den utstickande plastpinnen genom brickans hål. Banka.

En mer pedagogisk förklaring finns nog i korsettforumet i min tråd där med ungefär samma tema. Jag ska se om jag kan hitta den.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-08, 19:14   #3
Jimipe Jimipe är inte uppkopplad
Forumvärd
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 1 011
http://www.sysidan.se/forum/showthread.php?t=9757

Där är tråden. Som sagt, jag hade precis samma problem som du.
Jimipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons