![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
![]() Har en Singer nyare modell.
Köpte den för ca 3 år sen, och den har funkat kalas tills nu. Jag tror egentligen inte det är ngt fel på den, men ngn inställning har ändrats. Har en dotter som är drygt 1,5 år och klåfingrig som bara den! Problemet är att när man syr tex raksöm, ska det ju komma ett stygn som är tex 2 mm, men istället kommer det emellanåt låååånga stygn, typ 1-2 cm, som inte fästs av undertråden. Men det är inte hela tiden, kanske var 20:e cm eller så, ibland mer ibland mindre. Också olika hur långa dessa feliga stygnen är. Kan ngn säga om det är dags för service, eller om jag ändrat på ngn inställning?? Tillägger att det händer samma sak i trestegs-sicksack som i raksöm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova att byta nål! Brukar vara ett vanligt fel. Trä om maskinen också och kolla att det inte fastnat något mellan trådspänningsbrickorna.
Rengör maskinen grundligt. Om dessa saker inte funkar kanske det är dags för en service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hoppstygn
stygnen som är längre kallas för hoppstygn. skulle tippa på att du ska rengöra maskinen, och byta nål. har haft samma problem själv tidigare. använder du rätt sorts nål till rätt sorts tyg. Funkar inte det så kan du köra maskinen i högerläger, dvs nålen i högerläge, då fäster den tidigare än annars. Funkar inte det skulle jag nog lämna in den på service. om det funkar med nålen i högerläger så är det dax för service oxå. Therese
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:22.