![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mellanlägg?
Håller på för fullt med min kappa, och snart är mönstret klart och jag ska börja sy. Jag funderade på det här med mellanlägg av ngt slag för att få kappan lite styvare. Eftersom yttertyget skall vara lack kan jag inte använda påstrykbar mellanlägg, men är det ngn idé att använda ngn annan sort? Jag kommer fodra kappan med sånt här glansigt fodertyg, valde det tjockaste som de hade för att få mer stadga.
Till kragen har jag redan köpt styvt, icke-påstrybart mellanlägg för att få den stadga som jag vill. //Vinter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det borde väl gå med samma mellanlägg till hela kappan som du ska ha till kragen tycker jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du får nog köra utan mellanlägg alternativt dubblera lacken med ett tjockare tyg, typ twill om du vill få mera stadga.
/L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:15.