![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Rörelsemån i 1700-talsklänning & färgval
Jag håller på att måla upp mönstret till en 1700-talsinspirerad klänning med snävt liv;
http://www.simplicity.com/dv1_v4.cfm?design=4092 Enligt mönstret ska det vara 9 cm mellan mina mått och den färdiga klänningens, men jag tycker det låter mycket för den typen av klänningsliv. Någon som har ett hum om vad som är vettigt? Klänningen ska knäppas med knappar baktill och jag kommer ha en korsett under så "mina" mått är relativt väldefinierade. Dessutom undrar jag hur det är med vita nyanser från den tidsperioden; fanns "vit-vitt" eller var allt mer åt det gräddvita/naturvita hållet? Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min klännings mått är exakt samma som korsettens mått, 9 cm låter groteskt mycket! Du ska ju inte röra överkroppen när du har klänningen på dig, så rörelsevidd låter dumt. Gör den tajt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:34.