![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Kommer inte ihåg om den varit innan, men den tål att upprepas nu inför sommaren....
![]() ![]() Så gör riktiga kvinnor... inget tjafs med nånting... Husmorstips 1: Tryck en liten skumgodis ibotten på glasstruten, så rinner inte glassen ut. Riktiga kvinnors tips: Sug ut glassen genom botten på struten, förmodligen ligger du ändå på soffan och äter den. Husmorstips 2: För att hindra potatisen från att gro, lägg ett äpple ipotatispåsen. Riktiga kvinnors tips: Köp pulvermos, det håller ett år. Husmorstips 3: När det står ikakreceptet att du ska strö kakformen med ströbröd, använd lite kakmix istället, så blir det inte vita fläckar på den färdiga kakan. Riktiga kvinnors tips: Gå till bageriet. De kan till och med dekorera kakan åt dig. Husmorstips 4: Om du råkar salta maten för mycket under kokningen, lägg i en skalad potatis, som suger upp överblivet salt ur maten på ett ögonblick. Riktiga kvinnors tips: Om du saltar maten för mycket under kokning, så tråkigt då. Upprepa efter mig: Riktiga kvinnors motto: Som jag lagar maten, så äter du den och så vill du ha den. Husmorstips 5: Linda in sellerin i aluminiumfolie när du lägger den i kylskåpet och den håller sig färsk i flera veckor. Riktiga kvinnors tips: Selleri? Aldrig hört talas om. Husmorstips 6: Pensla pajskalet med lite vispat ägg för att göra den glansig. Riktiga kvinnors tips: På de frysta pajförpackningarna står det inget om pensling med ägg, alltså behövs det inte. Husmorstips 7: För att bota huvudvärk: Ta en lime, dela den itvå delar och massera din panna med dem. Dunkandet försvinner. Riktiga kvinnors tips: Ta en lime, blanda den med Tequila. Kyl och drick. Du kanske fortfarande har huvudvärk, men vem bryr sig. Husmorstips 8: Släng inte överblivet vin. Frys ner det till iskuber för kommande grytor och såser. Riktiga kvinnors tips: Överblivet vin????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hi Hi, så sant, så sant.
Detta tål att tänkas på. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Låter som man kan anamma alltihop rakt av
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ja, den var verkligen bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Bra tips!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack den var jätteskoj
![]() När jag såg frasen "överblivet vin???" så gick jag genast till kylen och tog ett glas vitt... /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:23.