![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
kniven slö???
Min "lösa" kniv på overlocken skär så dåligt?
Den har alltid kunna skära igenom riktigt tjocka lager (4-lager fleece t.ex.!!!) utan några större problem. Nu skär den inte ens bra i satin! Det finns några skador på den(jag har inte hunnit ta bort en nål t.ex. och så har det blivit ett litet hack)men den har skurit utmärkt även efter det- så varför inte nu? Kan man slipa kniven? Jag har en extrakniv till men då vill jag ju gärna ha en ny och har inte hittat vart det kan finnas, tycker det borde finnas billigare på nätet än hos återförsäljarna.... Maskinen är inte speciellt gammal heller. Under två år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag lämnade mina till slipning hos symaskins försäljaren men det är inte alla som tar emot dom. Hade själv problem att hitta nån som slipade men fick napp till sist. Det är tydligen inte hur lätt som helst att slipa därför gör inte alla det.
JAg betalade 75:-styck o det är billigt att köpa nya kostade 590:- för både över o under. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
syr man mycket fleece, kan det göra att kniven blir slö...
Jag väljer att inte sy fleece på overlocken, just för att fleece är ändå ett tyg som inte repar upp sig :-) Jag lämnar oxå hellre på slipning än att köpa nya!! Jag brukar lämna in saxar för slipning!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Syr inte så mycket i fleece faktiskt så jag förvånad över att den "redan" är oskarp.
Allra mest i bomull och jersey då jag syr mycket barnkläder.... Jag ska prova att kontakta återförsäljaren, för jag slipar ju helst istället för att köpa ny. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:27.