![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bra symaskin?
Jag vill köpa en ny symaskin eftersom min har fått för sig att dö, eller trassla trådar och vara allmänt gammal, det är mycket som är fel på den och det känns till viss del som om att det skulle vara dyrare att laga den än att köpa en helt ny.
Jag undrar nu om det är någon som har tips på bra symaskiner, bara en bas, inte nödvändigt att det är overlock (även om det skulle vara trevligt). Jag vill ha en hållbar, lättsam och bra symaskin, grejen är ju den att jag inte har så mycket pengar att lägga på en symaskin och vill gärna köpa en ny. Någon som har något bra tips? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Min dotter köpte en Janome Easy Jeans för några månader sedan och hon är jättenöjd. Jag blev mycket imponerad av den när vi var runt och provsydde maskiner. Den kostade strax över 5000. Läs recensionerna här på sysidan. Något som är jätteviktigt är att du går runt och provsyr med dina egna "värsta" tyger som du brukar använda. Försäljarnas snälla bomullstyger blir sömmarna nästan alltid bra i.
Lycka till! Det är så kul och gå runt och provsy och välja ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte en Brother innov-is 10 eller nv10 som den ibland kallas. Den har bas sömmarna o jag är verkligen nöjd med den. Dessutom var det 5 års helgaranti på den vilket jag tyckte var kanon om den nu skulle gå sönder.
Jag gav 3500:- för den då den var helt ny utkommen men jag tror priset ligger däromkring fortfarande. Dom har förresten en jubileumsmodell av den som kanske är billigare just nu. Kolla in på min sida så ser du en bild på den. Nästa gång jag fick pengar över så köpte jag en begagnad overlock då jag aldrig haft eller sytt på en. Är som sagt var kanon nöjd med bägge köpen o ångrar mig inte alls. Alla saker jag har i mitt album är sytt med dom maskinerna utan problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jubileumsmodellen kostar ca 3100:- Det är bara att den är lite rosa fram.
Lycka till med jagandet |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:33.