![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
overlock?
jag funderar på att köpa en ny symaskin men jag fattar inte riktigt va overlock är alla skriver ju om att det är så bra. Men vilken symaskin tycker ni att jag ska köpa (helst inte för dyr)?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Gå in o läs på diskussionsforumet där finns en tråd som heter overlock. Om du kollar på en tshirt så sys den med overlock. Den kastar syr ihop o klipper tyget sammtidigt så du får en väldigt snygg kantning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
En overlock är ingen vanlig symaskin utan en overlockmaskin. Jag tycker inte att man kan ersätta en vanlig symaskin med en overlock utan se overlocken som ett komplement till den vanliga symaskinen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
okej. men har ni någon bra symaskin som ni rekomenderar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det beror på vad det är du ska sy för något. Om det är klädsömnad, gardinsömnad eller kanske quiltning som är det du främst tänkt dig att sy. Sedan så finns mycket att läsa här i symaskinsforumet om samma fråga som du ställer. Vilken maskin du ska välja. Det är lika lätt som att svara vilken bil du trivs bäst med. Dvs det är mycket induviduellt. Hur mycket har du som maxgräns att betala för en symaskin?
Jag har idag Janomemaskiner och trivs mycket bra med dem. Har tidigare haft både Singer och Brother tidigare. Alla maskiner har sina fördelar. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.