![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ny på lappteknik
Hej!
Håller på att sy ett lapptäcke som överkast till dubbelsäng. Men hur gör man sen när man ska quilta ihop framsida + bakstycke och vadd?? Har bara en vanlig symaskin hemma. Hur får man tag på bakstycke som är tillräckligt stort för ett överkast? eller måste man skarva på något sätt? /Susanne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Sussgirl jag tror att vi varit i kontakt via msngrupp nyligen.http://www.lappoleket.com/lappoleket.html
Detta är en jättebra länk med steg för steg för en nybörjare. Jag tror att man vanligen skarvar baksidan om man inte hittar ett tillräckligt brett tyg, förmodligen behöver du skarva även vadden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej,
När jag gjorde baksidan till mitt dubbelsängstäcke använde jag allväv som är 140 cm bred och gjorde en bord och en kant runt hela så att det blev tillräckligt brett till täcket. På sätt kan man använda även baksidan som "framsida", två täcken i ett. MVH Bitte |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ett annat sätt att sy ihop täcket på är att göra två delar av det, så när du ska kvilta det blir det inte så mycket tyg i maskinen. Sen så syr du ihop delarna till ett täcke efteråt.
Har själv inte testat att göra ett dubbelsängs överkast ännu men fick detta tips av en som gjort flera stycken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Mailadressen ligger under "Tilhör Lappoleket" nede på siden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har hon provat adressen monica.bergstrom@bredband.net
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.