![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kantbandsapparat
Är det någon som har provat den? Det är alltså en pressarfot som viker och syr fast kantbandet i ett enda moment. Är det värt de 350 kronorna eller kan man lika gärna göra sina egna kantband och sy dit dem på "fri hand"?
Det finns ju en liten mojäng som viker snyggt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vill också ha en så jag kan inte säga om de är bra eller inte.
men 350 kr låter dyrt. Jag köper mina saker online, det är så mycket billigare. T.ex. på ebay! ![]() T.ex. så ville min fd symaskinhandlare ha 400-500 för veckapparat, o jag gick online o köpte en för 150 kr totalt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Jag har använt den nu till att kanta flask"förkläden" SUPERBRA Jag tyckte den var värd priset. Men det var ju bomullstyg och köpta snedremsor. Ska så småningom prova med frotte`får se hur det går.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har en sånhär (5258 Universal New Style Binder Foot): http://www.jaycotts.co.uk/acatalog/U...cessories.html
Den tycker jag är väldigt bra. Inställningsbar till olika bredder. Har använt mina egenhändigt gjorda kantband och kantat lite olika saker. Kanta gardiner tar ingen tid alls. Bara att tuta och köra. Svängar får man öva sig lite på för det är knivigare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Vissa symaskiner har kantbandsfötter, kolla upp om det finns till din maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:21.