![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Räcker mitt garn??
Nu håller jag på att ge mig in på något dumt. Jag ska sticka. Jag som inte sticka. Planen var från början att sticka en sjal, men efter att ha känt på kvaliteten så har jag gjort en kovändning och vill sticka en tröja. Men, för att komma igång så behöver jag veta om mitt garn räcker.
Jag har stickat med stickor 6 och då fick jag 15 maskor och 23 varv för en 10x10-bit (möjligen skulle det ha räckt med 14), men då med bara rätstickning, inte slätstickning. Garnet är egentligen ganska tunt och lite ojämnt i strukturen och jag har 5 härvor, vilket borde bli ganska exakt 300 meter. Garnet är så himla mjukt så jag vill göra något som jag kan ha ganska nära kroppen. En tunnare tröja eller kofta vore perfekt. Allra helst ett kombinerad top + kofta, men så långt räcker nog inte garnet. Eftersom jag har beställt garnet via Internet så kan jag möjligen få tag på mer, men då bara i jämna 5 härvor. Dessa två mönster funderar jag på. Skulle tro att storlek M eller L blir lagom för mig. Modell1 Modell2 //Kaja |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:21.