![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Min tonårsdotter skulle vilja ha en såndär kjol som är flikig nertill.... Är det lättast att klippa flera delar som ser ut som ett"ruter"? Eller det finns andra tips där man inte behöver så många delar? Är tacksam för tips.... Hon skulle ha den till sin konfirmation i maj..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Svårt att veta vad du menar. Material? Tyll, trikå eller vad. Skall det vara lösa flikar hela vägen eller bara flikig i nerderkant? Du får säkert mera hjälp om du kan visa nån bild, teckning eller liknande. Kanske finns liknade i någons album.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tror jag vet vad du menar
jag tror jag förstår vad för kjol du menar om den är en trikåkjol kan du bara ta en fyrkantig tygbit och göra en dirkel i mitten där du sedan syr på den runda del som ska vara runt rumpan. (alt. bred mudd, mycket snyggt) Bredden avgör längden på kjolen såklart. urenkelt att sy och bli kanonfint...
Om den ska vara i stumt tyg gör du ju på samma sätt bara att det runt rumpan måste sys på annat vis. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:39.