![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Från herrylletröja till tunika
Jag har visioner om en tunika, eller utanpåklänning, av en tunn, stor ylletröja. Fyndade en rak, lång, enfärgad och omönstrad på loppis idag och har tänkt mig en kortärmad tunika (om man kan kalla den det med mitt materialval) med någonsorts skärp. Ärmarna måste alltså tas av och sys in, likaså måste sidorna sys in.
Finns det någon som har erfarenhet av liknande projekt? Själv har jag nämligen fortfarande lite svårt att se hela processen för mig. Borde man kapa under bysten när det är en hel del som ska tas bort, borde man ta bort ärmarna, göra axlarna smalare och sätta i ärmarna igen? Blir det klumpigt med inprovningar för bysten i det här materialet eller är det en nödvändighet för passformen? Tacksam för alla svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har ju inte sett hur den ser ut, men jag skulle prova att nåla in sidorna och fortsätta ut på ärmen och se hur det blir.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:49.